חיים בלוך 4121
חטיבת גבעתי unit of fallen רב טוראי
חטיבת גבעתי

חיים בלוך

בן סופי ויהושע

נפל ביום
נפל ביום ב' בתמוז תש"ח
9.7.1948

בן 26 בנופלו

סיפור חייו


בן סופי ויהושע, נולד ביום כ"ד באדר תרפ"ב (24.3.1922) בקניגסברג (פרוסיה המזרחית, אז גרמניה). למד בבית-ספר עממי וגילה מילדותו נטייה לחקלאות. בשנת 1934 עלתה המשפחה לארץ והתיישבה בנחלת יצחק, ליד תל-אביב. הוא סיים את בית-הספר העממי בתל-אביב, רצה להמשיך במקווה ישראל, ומשלא עלה הדבר בידו בשל המצוקה הכלכלית בבית, התמחה בעבודה חקלאית-מעשית במשקים פרטיים. כשנה וחצי עבד אצל לולן במושב קדימה. בינתיים עברו ההורים להרצליה לבית קטן על מגרש של שני דונמים ומחצית הדונם אדמה שוממה, שהבן הפך אותה על-ידי עבודתו ל"גן-עדן" קטן - כל זה בשעות הפנאי לאחר יום-עבודה בעבודה שכירה שעשה בכפר שמריהו הסמוך. בנוסף היה חבר פעיל ב"הגנה".

במלחמת-העולם השנייה התגייס לצבא הבריטי. שירת בהגנת חיפה מפני התקפות-אוויר ועבר לקפריסין, איטליה, בלגיה וגרמניה. הוא שירת בבריגדה היהודית מיום הקמתה והיה בין אלה שנבחרו להשתתף בתהלוכת-הניצחון בלונדון. בינתיים נפרדו הוריו, ועם שובו לארץ לא ידע אל מי להצטרף. תחילה עבד יחד עם אביו בשיווק תוצרת חקלאית, כנהג, אך אמר לנסוע עם אמו לארצות-הברית, מקום שם היו להם קרובי משפחה, ולהרוויח שם כדי קניית משק עצמאי, משלו, בארץ. הדברים היו עדיין תלויים ועומדים כשפרצה מלחמת- העצמאות. חיים התנדב מיד לשירות בחיל השריון ובחטיבת "גבעתי" כרב-סמל.

כל היסוסיו והתלבטויותיו פסקו בבת-אחת. אביו שאף לשחרר אותו (כי הוא היה משענתו העיקרית), והאם השיגה בינתיים בשבילו את רשיון-הנסיעה לחוץ-לארץ, והוא סירב לשניהם ואמר: "מקומי עתה כאן, ואך ורק כאן, כדי שאלחם למען מולדתי, עמי ועתידנו!" במלחמה הצטיין בגבורתו. באחד מקרבותיו האחרונים לקח שלל מידי האויב תותח, שנקרא אחר-כך על שמו: חיים בלוך. חיים-זאב נפל חלל ביום ב' בתמוז תש"ח (9.7.1948), בקרב על משלט עבדיס, ליד נגבה, והובא למנוחת-עולמים בבית-הקברות הצבאי בנגבה.

 

סיפורי חיים נוספים בנושאים דומים:

מקום מנוחתו


בית העלמין הצבאי נגבה

חלקה: 1
שורה: 1
קבר: 2

ת.נ.צ.ב.ה

הנצחתו באתרי זיכרון