רועי משה 802106
חיל כבאות והצלה לישראל unit of fallen רב סמל ראשון
חיל כבאות והצלה לישראל

רועי משה

בן ניצה ובנימין

נפל ביום
נפל ביום כ"ב בתשרי תשפ"ד
7.10.2023

בן 36 בנופלו

סיפור חייו


בנם של ניצה ובנימין, נולד באשקלון ביום ט' בניסן תשמ"ז (8.4.1987).

רועי גדל באשקלון ולמד בתיכון "אורט אפרידר", תלמיד מצטיין שממוצע ציוני מבחני הבגרות שלו היה 98.

לאחר סיום לימודיו התגייס לצבא, שירת כלוחם בחטיבת גבעתי ועבר קורס קצינים, שגם אותו סיים בהצטיינות.

אחרי שחרורו, למד בישיבה בקריית מלאכי. גם שם בלט ונחשב כעילוי. בהמשך, למד הנדסאות חשמל והיה מצטיין דיקן.

בשנת 2011 הוא זומן לתעסוקה מבצעית על ידי קצינת הקישור לינור. הוא התייצב למילואים ופגש אותה, ועד מהרה השניים הכירו והפכו לזוג. הם נישאו והקימו את ביתם באשקלון. סיפרה לינור: "הוא היה הבעל הטוב ביותר בעולם שדאג לי וכיבד אותי יותר מאשר את גופו".

נולדו להם בת בשם דניאל ובן בשם הראל. לינור סיפרה שרועי "היה אבא מאוד סמכותי, אבל גם חבר של הילדים. צוחק איתם ועושה איתם פעילויות. לקח אותם לטיולים בטבע, הכין איתם פיצות ועוגיות ובישל איתם". כאדם, הוסיפה, "היה שמח כל כך, מלא בנתינה, במצוות, בכיבוד הורים. גם את ההורים שלי כיבד כמו את הוריו".

רועי, שחש שהעזרה לזולת היא ייעודו, בחר להיות לוחם אש. הוא התגייס למערך כבאות והצלה בשנת 2018 ומאז שירת במחוז דרום. ככבאי הציל אנשים רבים כאשר השתתף באירועי חילוץ, תאונות דרכים ושריפות. בזכות מקצוענותו ואישיותו הערכית הוא התקדם בתפקידיו. מפקד תחנת הכיבוי בבאר שבע, טפסר משנה משה עמר, סיפר: "היית מפקד קורס יחידת מתנדבים עצמאית, משימה מורכבת ומאתגרת שגם אותה עשית בהצטיינות כמו כל דבר שנגעת בו. חניכים שלך התאהבו בך מיד ולא הפסיקו לעוף עליך, ואתה דאגת להם כמו מפקד".

בתפקידו האחרון שימש כסגן מפקד צוות בתחנת כיבוי באר שבע. במסגרת שירותו עבר שורה של הכשרות: קורס לוחמי אש, קורס חומרים מסוכנים וקורס סמלים.

בשבת כ"ב בתשרי, שמחת תורה תשפ"ד, 7 באוקטובר 2023, בשעה שש וחצי בבוקר, פתח ארגון הטרור חמאס במתקפת פתע על ישראל. בחסות ירי מסיבי של טילים ורקטות מרצועת עזה לאזורים נרחבים בארץ חדרו אלפי מחבלים – יבשתית, ימית ואווירית, והחלו במתקפה רצחנית על יישובי עוטף עזה ועל שדרות, אופקים ונתיבות, על מְבַלי מסיבות טבע סמוך לקיבוצים רעים ונירים, על בסיסי צה"ל ועל העוברים בדרכים באזור. המחבלים רצחו כשמונה-מאות אזרחים בבתיהם, במכוניותיהם, אחרי שביצעו בהם פשעים כבדים. חטפו לרצועת עזה מאות ישראלים והחריבו, בזזו והעלו באש בתים ורכוש. מאות חיילים, שוטרים, אנשי כוחות הביטחון וחברי כיתות הכוננות המקומיות נפלו בקרב. בבוקר זה החלה מלחמה.

רועי סיים משמרת לילה בתחנת הכיבוי בבאר שבע. כששמע את האזעקות מיהר לבית הוריו שבאשקלון, שם חיכתה לו משפחתו המורחבת כדי לחגוג ביחד את החג. סמוך לצומת גבים נתקל במחבלים שירו לעברו. הוא יצא ממכוניתו ורץ לשדה סמוך, אך המחבלים ראו אותו וירו בו. סיפרה לינור אשתו: "רועי נמלט לשדה באזור מושב יכיני ונורה בפלג גופו העליון. בעודו מתבוסס בדמו הוא שלף את הטלפון ושלח אליי הודעה קולית, שבה נפרד ממני ומהילדים, הוא אמר שהוא אוהב אותי, אוהב את הילדים, 'תשמרי עליהם', 'תתקדמי הלאה' ועוד דברים. בסוף ההודעה הביע את אהבתו הרבה אלי, וביקש שאמסור את אהבתו להוריו. הוא כנראה כבר היה פצוע. ידע שזה הסוף. כזה היה רועי שלי - הוא נתן לי סיומת רומנטית ואוהבת שתישאר איתי כל החיים". 

במשך יומיים רועי נחשב לנעדר עד שנמצאה גופתו.

רב-סמל רועי משה נפל בעת מילוי תפקידו בכ"ב בתשרי תשפ"ד (7.10.2023), בן שלושים ושש בנופלו. הוא הובא למנוחות בבית העלמין "גבעת ציון" באשקלון. לאחר נפילתו הועלה לדרגת רב-סמל ראשון במערך כיבוי אש.

רועי הותיר אחריו אישה הרה, בן ובת, הורים ואחים. כשלושה חודשים לאחר הירצחו נולדה בתו, שהוא הספיק לבחור לה את שמה: גילי.

על מצבתו כתבו אוהביו: "הִרבה בגמילות חסדים. אמר מעט ועשה הרבה. אבא, תודה על מה שהענקת לנו, לנצח תהיה עמוק בליבנו, מקור גאוותנו", והוסיפו ציטוט מתוך השיר "אחרי הנצח" (מילים: איתן דרמון): "עד אחרי הנצח / עד לפני הכול / ניפגש תראה בסוף / זמן הוא ים אך לא החוף".

כתבה אשתו: "תודה רועי שמבין כל העולם בחרת בי להיות זו שאתה אוהב יותר מכל דבר, יותר מאת עצמך. תודה על האישה המאושרת שהייתי מיום שהכרתי אותך. לא היה חסר לי כלום. מילאת לי את כל החסר. שימחת אותי, פינקת אותי, עטפת אותי, הבנת אותי. היית גאה בי. היית החבר הכי טוב שלי בעולם. יד ימיני, חצי שלי, חלק בלתי נפרד מגופי ונשמתי... תודה על החוויות שהילדים צברו איתך... של שטח, של כיף, צחוק והנאה... נתת להם חוסן, ילדות מאושרת".

אחיו כתב: "זה לא נתפס. שמור עלינו מלמעלה אחי. אתה הלב שלי, אני אוהב אותך ולנצח אזכור אותך גיבור ישראל".

טפסר איציק עוז, מפקד מחוז דרום של כבאות והצלה, ספד לו: "רועי הפעלתן, המסור, האמיץ, לוחם האש המצטיין והאדם בעל חוש ההומור שדאג לגבש את המשמרת, חבר אמת. אדם אינטליגנטי, מקצועי, אכפתי ושאפתן שהוביל משימות במשמרת וביצע אותן באופן יוצא דופן לחיוב... יהי זכרו נצור בליבנו לעד".

ספד לו טפסר משנה משה עמר, מפקדו הישיר: "כבר בשניות הראשונות של המפגש הראשון הבנתי שיש לי לוחם אש מהזן המשובח ביותר. בעיניי, ובעיני כל פקודיו, רועי שימש לוחם ומפקד לדוגמה ומופת. רועי, אתה הלוחם והעובד שכל מפקד רוצה וחולם שיהיה לו...אתה דוגמה ומופת מקצועית וערכית, עליך צמד המילים 'מלח הארץ'. רועי היקר, תודה על הזכות שהייתה לי להיות מפקד שלך. תודה על הזכות להכיר אותך. עכשיו תורי להצדיע לך. נוח על משכבך בשלום, גיבור".

בקבוצת "חיילים מצייצים" בפייסבוק, כתבו: "זה הסיפור על רועי. אומרים שהוא היה שאפתן, לוחם אש מסור ואמיץ. אומרים שהיה לו חוש הומור שחיבר בין כולם, תמיד דאג לאחרים וחייך... זה סיפור על רועי לוחם האש ששכב בתופת פצוע וחשב רק על אהבות חייו, דאג להן יותר מכול. רועי האמיץ, שישמור על אהוביו לנצח, מגן עדן."

בתחנת הכיבוי באר שבע, מקום עבודתו של רועי, הוקמה עמדה להנחת תפילין לעילוי נשמתו.

במסגרת הפרויקט ''לגעת באור שלהם'' של "אולפנת צביה חפץ חיים", הוקדש פרק הווידיאו "להשקיע במשפחה" לזכרו של רועי.

סיפורי חיים נוספים בנושאים דומים:

מקום מנוחתו


בית העלמין האזרחי אשקלון-חדש

אזור: 10
שורה: 39

ת.נ.צ.ב.ה

הנצחתו באתרי זיכרון